lördag 15 november 2008

Några spanande ord om...

Såå, det är lördag.....
Jag bestämde mej för att kolla in illustrerad vetenskaps hemsida, inte för att jag är en nördig no-lifer som gillar konspirationsteorier (nästan), utan för att jag skulle hitta något intressant att blogga om. I en av dessa artiklar visades det på att vi skrattar åt dåliga skämt för att klara oss bra i livet. Det är för att klara oss i det "sociala spelet"....

Detta betyder att:

  • Jag förmodligen kommer få AIDS och förlora mitt jobb om inte fnissar när någon drar en icke så fräsh vits om hur larvar är så "larviga".
  • Om jag byter kanal när "Våra Värsta År" visas på bästa sändningstid i TV, kommer jag aldrig få en flickvän. Sen kommer min hund dö också (om jag får en, ingen vill väll sälja hund till en tråkmåns).
  • Richard Olsson måste bli min komiska förebild. Jag vågar inte tänka vad som händer när han vitsar i "Vem vet mest" och jag sitter tyst.

Det var det.... Nu ska jag kolla på videor där amerikaner slår sig. Vem vet, jag kanske blir accepterad i det "sociala spelet"...

0 kommentarer: