måndag 3 november 2008

Mitt soloprojekt (http://www.myspace.com/thespoonexperience) börjar äntligen ta fart!


Uppsättningen än så länge:




  • Jag: Akustisk gitarr och Lead Vocals!


  • Nils Henriksson: Piano, Synth, Keyboard, Backing Vocals!


  • Teodor Wolgers: Bass!


  • Gustaf Fagerberg: Elgitarr!


Att anmärkas är att alla förutom jag spelar i bandet Tripsis, som just lagt ut en demo: www.myspace.com/tripsistheband



Saknas gör trummis. Kanske extra stämmsångare behövs? Det är frågan.



Jag har skrivit a bunch of sommar-psycedelic-pop-progg-rock. Eftersom jag lyssnade Pink Floyds "The Wall" idag, har jag skrivit en låt i den stilen, och för första gången på så sjukt länge har jag fått samma känsla som när jag första plinkade på "My favorite colour is the rainbow". För er som inte vet vad det är för låt, så är det den låten som startade Happy Thursday, och faktiskt fick en tjej att gråta, så jag tror den kvalificerar i "bra låt"-facket.

C-ya!

0 kommentarer: